Lehdistötiedote: Suomalaiset lifestyle- ja muotibloggaajat pitävät rusketusta tärkeänä

Suomalaiset lifestyle- ja muotibloggaajat pitävät rusketusta tärkeänä itselleen, ilmenee Tanstore.fi:n tekemässä kyselyssä, sillä jopa 59% vastaajista kokee ruskettumisen itselleen tärkeäksi. Ruskettumisen merkitys näkyy myös siinä, että vastaajista vain 10% ei pitänyt ruskettumista itselleen lainkaan tärkeänä.

Vastaajista lähes puolet (45%) pitää auringon ottamista itselleen tärkeänä, kun taas 18% ei pidä auringonottoa itselleen lainkaan tärkeänä. Vastaajat kuitenkin kertoivat käyttävänsä aktiivisesti aurinkotuotteita, sillä 91% vastaajista kertoi käyttävänsä aurinkorasvaa. Nopean ruskettumisen perässä oli puolet (50%), jotka kertoivat käyttävänsä aurinkoa otettaessa myös rusketusöljyjä.

Nykytrendin mukaisesti itseruskettavat olivat myös bloggaajien kosmetiikan käytössä keskeisessä roolissa. Vastaajista 64% kertoi käyttävänsä itseruskettavia tuotteita ja näistä jopa 49% kertoi käyttävänsä niitä viikoittain tai useammin.

Itseruskettavilla on ilmiselvästi oma merkittävä rooli suomalaisten lifestyle- ja muotibloggaajien kosmetiikan käytössä. Tämä on ilmiö, joka meidän näkemyksemme mukaan tulee lähivuosina kasvamaan myös kuluttajapuolella, erityisesti kosmetiikkavalmistajien kehittäessä yhä enenevissä määrin luonnonmukaisempia itseruskettavia”, kertoo Tanstore.fi:n toimitusjohtaja Eetu Karppanen.

Bloggaajat käyttävät kosmetiikkaa valtaväestöä ahkerammin

Muoti- ja lifestylebloggaajista 44% kertoi käyttävänsä kosmetiikkaan yli 30 euroa kuukaudessa, kun suomalaiset yleisesti käyttävät kosmetiikkaan keskimäärin hieman yli 14 euroa kuukaudessa (Teknokemian yhdistyksen kotimaan kulutusarvio 2012). Bloggaajista 73% kertoi ostavansa uusia kosmetiikkatuotteita 2-3 kappaletta kuukaudessa.

Myös luonnonkosmetiikan rooli oli vastaajien joukossa merkittävä, sillä 32% vastaajista kertoi käyttävänsä luonnonkosmetiikkaa ja 50% jotka eivät käyttäneet, kertoivat haluavansa käyttää.

Selvitys toteutettiin verkkokyselynä marraskuun 2013 aikana ja vastaajina oli 22 naispuolista bloggaajaa, joiden keski-ikä oli 23 vuotta. Vastaajista kaikki pitivät lifestyle- tai muotiblogia ja 84% vastaajista oli blogannut yli kaksi vuotta. Vastaajien blogeissa oli keskimäärin 25 455 kävijää kuukaudessa.

Lisätietoja:
Eetu Karppanen
Toimitusjohtaja
Tanning Finland Oy / tanstore.fi
0400 342 155
eetu@tanstore.fi

Tanstore.fi on suomalainen kahden miehen perustama aurinko- ja rusketustuotteisiin erikoistunut verkkokauppa, jonka tavoitteena on saada suomalaiset ymmärtämään päivettyneen ihon kauneus. Tuotemerkkejä ovat mm. Fake Bake, Fiesta Sun, Hawaiian Tropic, Malibu Sun, Pro Tan, St. Moriz, St. Tropez sekä Vita Liberata. www.tanstore.fi